Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

ORGANIZATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony
http://www.orpz.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • • informacje tabelaryczne mogą nie zawierać znaczników tabeli.
  • • listy wizualne mogą nie być prawidłowo oznaczone,.
  • • niektóre obrazy zawierają tekst o słabym kontraście.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Beata Lekki– mejlowo
biuro@orpz.pllub telefonicznie
32 449 35 14.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Katarzyna Motyka – Kierownik ORPZ,
  • Adres:
    ul. Wiśniowa 2a 43-200 Pszczyna,
  • mejl:
    kierownik@orpz.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

ORPZ

Wiśniowa 2a
43-200 Pszczyna

zobacz opis dostępności architektonicznej

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Realizując zapisy Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Organizator Rodzinnej Pieczy Zastępczej w powiecie pszczyńskim bezpłatnie zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwianiu spraw pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza migowego, na co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy.

    Zgłoszenia można dokonać:

    – elektronicznie na adres e-mail: biuro@orpz.pl

    – wysyłając wiadomość sms lub mms na nr tel: 885 141 310

    – telefonicznie: 032 449 35 14

    – pocztą na adres: Organizator Rodzinnej Pieczy zastępczej w powiecie pszczyński; ul. Wiśniowa 2a 43-200 Pszczyna

    – osobiście w siedzibie ORPZ

    Uwaga:

    1. Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z jednostką.

    2. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawniona w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w jednostce.

    3. W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy osoby przybranej, wizyta w siedzibie ORPZ nie musi być wcześniej uzgodniona.

  • Deklaracja dostępności została przygotowana w
    Generatorze Deklaracji Dostępności..